poniedziałek, 7 listopada 2011

Naciąganie nowo założonych firm - Ostrzeżenie!

Na każdym kroku trzeba uważać na oszustów! Parę dni po założeniu DG otrzymałam pismo dotyczące wpisania mojej firmy do rejestru polskich firm i działalności gospodarczych z dołączonym blankietem opłaty w wysokości 196 zł. Na pierwszy rzut oka wyglądało to tak jakbym musiała zapłacić za założenie DG i od razu wzbudziło to moją czujność, gdyż wiedziałam, że założenie działalności gospodarczej  jest BEZPŁATNE. Po dokładniejszym wczytaniu się w drobny druczek (całe pismo napisane nienaturalnie małą czcionką poza wytłuszczonymi nagłówkami  o wpisie do rejestru... ) odnalazła się informacja, że rejestracja jest dobrowolna, pismo rzuciłam w kąt i zapomniałam o sprawie.
Dwa dni później dostałam kolejne pismo tym razem z Krajowego Rejestru Pracowników i Pracodawców z kolejnym załączonym blankietem opłat tym razem w wysokości 115 zł.
 I tu już trochę zwątpiłam. Po pierwsze dlatego, że pismo zaczyna się zwrotem dokonano wpisu do Centralnej Ewidencji  i Informacji o DG, potem powołują się na jakieś Art. ustawy a na końcu podają nieprzekraczalny termin w którym mam rachunek uregulować.  Oczywiście nie będę nic płacić przed sprawdzeniem z czym mam do czynienia i po konsultacji z wujkiem Google dowiedziałam się że to kolejni oszuści.  
Zastanawia mnie ile osób bezmyślnie i automatycznie zapłaciło takie rachunki sądząc że to jakieś wymagane opłaty za otworzenie działalności gospodarczej.
Zastanawia mnie również łatwa dostępność moich danych i ile jeszcze podobnych pism dostanę od naciągaczy i cwaniaków chcących się łatwo wzbogacić czyimś kosztem i czyjąś nieświadomością.

Poniżej skan wspomnianego pisma:


14 komentarzy:

  1. Hehe. Mój dzisiejszy post idealnie wpisuje się w tematykę twojego. Zakładając firmę automatycznie zgadzasz się na jawność większości swoich tzw. wrażliwych danych - jako przedsiębiorca nie możesz się ukrywać.

    A że masa oszustów usiłuje z tego skorzystać, to fakt. Nawet jeśli firmę zawiesisz, to będziesz otrzymywać tego typu pisma i do tego cały pakiet ofert reklamowych i propozycji. To dopiero początek...

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja prowadzę firmę już dwa lata i do mnie żadne śmieci nie docierają (na szczęście).
    Jednak czujności nigdy za wiele.

    OdpowiedzUsuń
  3. Po prostu trzeba uważać i nie dać się oszukać.

    Pozdrawiam,
    KEPO

    OdpowiedzUsuń
  4. W 2014 roku są dalej działają podobni naciągacze, więc trzeba się mieć na baczności. pozdrawiam Nierozrzutny

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeśli chcecie rozkręcić firmę, to koniecznie zerknijcie na https://www.credy.pl/pozyczka-prywatna-pod-weksel-sie-nie-starzeje/. To naprawdę solidna firma, która udziela pożyczek. Prywatne pożyczki są dla małych działalności o wiele korzystniejsze niż banki i osobiście uważam, że powinniście się rozejrzeć w temacie.

    OdpowiedzUsuń
  6. We współczesnych czasach naprawdę trzeba bardzo uważać. Ja nie dostałam na szczęście takiej wiadomości. Obecnie staram się korzystać z zaufanych firm i nie kupować przysłowiowego kota w worku. Dlatego wszystkim chętnym mogę w 100% polecić tę usługę https://www.ifirma.pl/

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. To niestety co raz bardziej popularny proceder wśród przedsiębiorstw, szczególnie tych działających od niedawna. Takie pisma proponuję od razu wyrzucać do kosza i nie zawracać sobie nimi głowy.

    z pozdrowieniami Karol Banki24 blog

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja chciałabym się podzielić moim małym podsumowaniem ostatnich miesięcy. A dużo się działo w mojej firmie. Zdecydowałam się między innymi na wdrożenie systemu SAP. To był spory proces i spowodował małe zamieszanie w mojej firmie. Ale dziś mogę powiedzieć, że naprawdę opłacało się to wszystko przetrwać. Do tego od firmy, która zajmowała się tym tematem dostałam także doradztwo w zakresie HR.

    OdpowiedzUsuń
  10. Takie młode firmy sa bardzo narażone na nieterminowe opłacanie faktur przez klientów, często niestety tak bywa. Ale nie znaczy że mamy się na to zgadzać, wystarczy skorzystać z efaktoringu https://www.nfg.pl/ i utrzymamy płynność finansową

    OdpowiedzUsuń
  11. Dlatego przejrzenie oferty i sprawdzenie dokładnie wszystkich informacji i opinii na temat firmy pożyczkowej jest tutaj bardzo istotne, a jeśli macie jeszcze jakieś inne wątpliwości to zawsze można zerknąć sobie np. na stronę http://prostachwilowka.pl/

    OdpowiedzUsuń
  12. Są też takie firmy, które naciągają nowe działalności na różne opłaty lub oferują ciekawe kredyty i po chwili nie uwagi podpisuje się bardzo złe umowy pożyczkowe. Trzeba na takie rzeczy zwracać uwagę, a na stronie http://kredytbezspiny.pl/ dowiecie się, jak powinna wyglądać legalna umowa kredytowa.

    OdpowiedzUsuń
  13. Normalne... trzeba na takie rzeczy uważać. Własna firma to spore wyzwanie. Tu też trzeba bedzie pomyśleć o reklamie. Firma https://martis-consulting.pl na pewno wszystkim się świetnie zajmie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Wszelkiego rodzaju informacje związane z gospodarką i finansami znajdziecie tutaj https://finansowymagazyn.pl/. To portal poświęcony finansom. Dzięki niemu będziecie zawsze na bieżąco.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Inne posty Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...