środa, 26 października 2011

Markety - czyli jak wykończyć małego przedsiębiorcę

Dzisiaj trochę pesymistycznie bo entuzjazm związany z moją działalnością mi nieco osłabł. A dokładniej osłabł mi po przejrzeniu ulotki jednego z marketów w moim mieście. Oczywiście ulotka przedstawiała ofertę sprzedawanych zniczy a cena proponowana przez market mnie dobiła. Otóż market reklamuje jeden ze zniczy średniej wielkości, który również posiadam w asortymencie w cenie 2,29zł natomiast mnie wyprodukowanie tego znicza (czytaj zakup w hurtowni szkła, osobny zakup wypraski - parafiny, tuby na parafinę, knota, kapturka i podstawki które następnie trzeba pomalować w moim przypadku ozłocić, a następnie poskładanie wszystkiego razem) kosztuje 2,50zł.  Zastanawia mnie po jakiej cenie oni kupują te znicze, że opłaca im się na nich zarabiać? A może się  nie opłaca zarabiać tylko  chcą przyciągnąć klientów, którzy kupując ten znicz skuszą się na następne? I teraz kolejny przykład, w tym samym markecie oferują malutkie znicze w cenie 2,99 z kolei te same znicze u mnie kosztują 1,60zł  trochę paradoks co nie? Mniejszy znicz droższy od 2-3 razy większego.
W każdym bądź razie  nawał zniczy jaki obserwuję we wszystkich marketach trochę mnie przeraża i de motywuje, ale staram się nadal nastrajać pozytywnie. Ciężka próba przede mną, ale muszę ją przetrwać, a czy wyjdę obronną ręką z tego się dopiero okaże już 2 listopada.

Póki co na tyle z moich biznesowych początków  i wrażeń.

8 komentarzy:

  1. W jakim mieście zajmujesz się "biznesem" związanym z zniczami ?

    OdpowiedzUsuń
  2. Powodzenia, weekend i wtorek będą decydujące :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Daj znać, jak Ci dzisiaj poszło.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobry artykuł
    Zapraszam na http://zarabiak.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajnie mieć firmę, ale do niej potrzeba dużo pieniędzy. Ja na swoją firmę brałem pożyczkę. Dzięki niej poradziłem sobie o wiele lepiej. Koniecznie zerknijcie sobie na rankingi ofert od https://www.credy24.pl/pozyczki-bez-zaswiadczen/ - naprawdę warto. Moim zdaniem to jedna z solidniejszych marek na rynku.

    OdpowiedzUsuń
  6. To prawda, że z takimi marketami ciężko walczyć. Mnie też nie jest łatwo, bo mam sklep z kosmetykami. Ale ostatnio udało mi się trochę podreperować wyniki, ponieważ znaczną część sklepu przeniosłam do Internetu, dzięki temu zaoszczędziłam sporo pieniędzy. I te pieniądze zdecydowałam się zainwestować w system dynamics ax

    OdpowiedzUsuń
  7. No niestety, z jednej strony wszyscy cieszymy się że możemy robić zakupy szybko, łatwo i przyjemnie a z drugiej strony Ci mniejsi na tym cierpią. Pamiętam jak w miejscowości położonej blisko mnie, konkretnie w Sierakowicach nie było żadnego dużego marketu, była to jedyna taka miejscowość gdzie nie zagościła Biedronka.. jednak do czasu. Wszystkiego dobrego Michał Pakuła bloga finansowego Banki24

    OdpowiedzUsuń
  8. Małe przedsiębiorstwa narażone są czasami na zator finansowy. W takiej sytuacji właściciele firm mogą poszukać dodatkowych funduszy poprzez usługę jaką jest efaktoring. Oferowany przez NFG http://nfg.pl/ faktoring online pozwala szybko uwolnić środki finansowe zatrzymane na fakturach. Dzięki temu przedsiębiorcy mogą uchronić się przed zaciąganiem kolejnych zobowiązań finansowych, które w nadmiarze prowadzą przeważnie do zadłużenia.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Inne posty Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...