poniedziałek, 11 lipca 2011

pomysł na biznes

Wszystko zaczyna się od pomysłu... pewien zamysł na działalność mam, życie zweryfikuje czy ma on szanse na realne wdrożenie. Mianowicie od pewnego czasu chodzi mi po głowie otworzenie sklepu z pieczywem, wyrobami cukierniczymi tudzież jeszcze kilka innych dodatkowych produktów w ramach wzbogacenia asortymentu. Zauważyłam, że w mojej okolicy sklepy z tej branży nieźle prosperują sądząc po kolejkach w których  codziennie muszę stać, oraz po godzinie 12 czystych pólkach (o zgrozo w soboty,  nie ma mowy żeby zaspać lub zapomnieć kupić odpowiednio wcześnie pieczywo,  bo trzeba się będzie żywić marketowym, którego zresztą nie trawie - jedna wata). Mało tego na moim osiedlu otwiera się kolejny 3 sklep z pieczywem (nie wspominając o spożywczakach w których chleb też jest), co świadczy o tym, że mimo konkurencji można się przebić z dobrym produktem. Oczywiście  na swoim osiedlu przebijać się nie zamierzam bo jak dla mnie jest tam już tłok, dlatego myślę o punkcie z pieczywem w innej lokalizacji miasta.Grunt to dobry lokal w rozsądnej cenie najlepiej na osiedlu blokowisk. Oczywiście muszę zasięgnąć informacji u producentów jak kształtują się ceny zakupów, na jaką marżę mogę sobie pozwolić i jakiego potencjalnego zysku mogę się spodziewać. Słowem muszę zabrać się za sporządzenie biznesplanu.
Co wy myślicie o takim pomyśle, wszelkie uwagi, rady, krytyki pomysłu mile widziane.

pozdrawiam
mgr pestka

(nie mogłam się  powstrzymać wybaczcie :p ;) )

23 komentarze:

  1. Bardzo niska marża. Ludzie kupują chleb tam, gdzie najtaniej, może być i wata. Chyba że trafisz w okolicę, gdzie jest ekipa, która kupuje regularnie dobry gatunkowo chleb, ale droższy.

    Zauważyłem wręcz coś innego. W mojej okolicy bankrutują społemowskie piekarnie, jest konsolidacja wokół "sieciówek". Do tego dolicz paliwo i surowce, których ceny cały czas idą w górę.

    Moim zdaniem piekarnia to ekstremalnie ciężki biznes. Prościej byłoby założyć nocny całodobowy z alkoholem, jeżeli na blokowisku brak takich sklepów.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiem że ze względu na tą niską marżę potrzebna jest szczegółowa analiza rynku, myślałam nawet o tym, żeby przeprowadzić mały wywiad - sondaż wśród mieszkańców okolicy w której miałabym potencjalnie zlokalizować sklep, pytając napotkane osoby gdzie dotychczas się zaopatrują, jakie pieczywo-ciasta preferują, na co zwracają uwagę przy zakupie itp. dałoby mi to lepsze spojrzenie na oczekiwania potencjalnych klientów plus ewentualną reklamę.

    Za największe zagrożenie uważam super-hipermarkety, społemowskie sklepy akurat u mnie ku mojemu zdziwieniu działają, i na ich wymarcie się nie zanosi.

    Co do monopolowego wiąże się z dużo wyższymi kosztami zatowarowania sklepu, zezwoleniami (oczywiście nie małymi opłatami za koncesje) itp. na co w obecnej sytuacji mnie nie stać.
    Z pieczywem o tyle dobra jest sytuacja, że to czego nie sprzedam piekarnia zabiera nie generując kosztów.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli uważasz, że nie stać cię na punkt monopolowy ze względu na koszt pierwszego zatowarowania, podobnie będzie z piekarnią - chodzi o przetrwanie pierwszego okresu w którym wcale nie masz klientów. Nie bez powodu wiele firm powstaje dopiero w momencie kiedy sprzedawca ma bazę klientów... lub miejsce mające szansę się wybronić po kilku tygodniach/miesiącach. Przy branży spożywczej musisz mieć solidne zaplecze na początek, bo zanim biznes się rozkręci, koszty bez przychodów cię "zjedzą" ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdaje sobie z tego sprawę, ale tak jak napisałam piekarnie nie sprzedany chleb zabierają, więc nie jest to mój koszt, płacę za towar który sprzedałam czyli finansuje mi się sam. Koszty kosztom nierówne, jak nie równy biznes biznesowi, nie porównywałabym kosztów piekarni z monopolem że mnie zjedzą, bo są nieadekwatne do siebie, na zatowarowanie sklepu z pieczywem dajmy na to rzędu 3-5tys. stać mnie, a na alkohol 30-50 już nie proste.

    OdpowiedzUsuń
  5. Życzę więc powodzenia, a nawet jeśli Ci się nie uda, to przynajmniej nauczysz się czegoś na przyszłość, co przyda się przy założeniu kolejnego biznesu. Poza tym businesswoman brzmi o wiele lepiej niż jakiś tam manager ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja uważam, że sklep z pieczywem to jest dobry pomysł. Jest wiele istotnych czynników, na które trzeba zwrócić uwagę:
    - cena - ważne, żeby nie odbiegała zbytnio od konkurencji,
    - szeroki wybór pieczywa, ciast i ciastek - to jest bardzo istotne. Chodzi o to, żeby każdy znalazł coś dla siebie,
    - gotowe kanapki. Zauważyłem, że w mojej okolicy wzięciem cieszą się gotowe kanapki, z serem, szynką, jajkiem, kurczakiem plus jakiś sos i zielsko. Ludzie spieszą się do pracy, więc po drodze chętnie kupują takie rzeczy. Taki sklep musi być jednak na jakimś często uczęszczanym szlaku przez pieszych (np. na przystanek autobusowy)
    - godziny pracy. Im bardziej dopasowane do klienta, tym lepiej (czyli np. od 5.30, a nie od 6.00) i nie do 18.00 a do 19.00.
    - miła obsługa. Osobiście wolę chodzić tam, gdzie jest miła i sympatyczna obsługa, aniżeli w miejscach, gdzie czuję, że jestem intruzem.
    - stopniowo rozszerzanie asortymentu.

    To tyle ode mnie. Uważam, że jest to dość ciekawy sposób na biznes i nie wymaga aż tak wielkich inwestycji, chociaż pewne jest, że w pierwszych 2-3 miesiącach ciężko Ci będzie jechać nawet po kosztach.

    Przygotuj się też na jakieś promocje dla ludzi, bo to jest istotne. Klientów trzeba kupić, więc może jakieś dobre kanapki? Chodzi o to, żeby ludzie dostali coś za darmo :).

    OdpowiedzUsuń
  7. kry, dzięki za dobre rady :) na pewno się przydadzą, jeśli tylko ten projekt ruszy :) dobra reklama na start to podstawa więc też myślałam o jakichś gratisach na zachętę. Gotowe bułki świetnie się sprawdzały na studiach w szkolnym sklepiku, nie wpadłam na to że można ten pomysł przenieść i do sklepu z pieczywem, a faktycznie to nie głupi pomysł, może się udać :) tylko jeszcze ten lokal żeby był w dobrym punkcie ....

    E.W nowe doświadczenie murowane, a businesswomen też mi się podoba :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Witaj pestko chciałabym do Ciebie napisać :) Czy założyłaś już swój biznes ?

    OdpowiedzUsuń
  9. Osobiście kompletnie nie znam się na zarządzaniu oraz sprawach związanych z bankowością/finansami. Obecnie chcę założyć własny sklep z koszulkami, mam już kilka pomysłów oraz wielkie nadzieje.
    Muszę jedynie jeszcze opracować szczegółowy plan sprzedaży oraz spraw związanych z reklamą. Swoją drogą, jeśli szuka któraś z was czegoś o marketingu to polecam stronę http://eurotest.com.pl. Do póki nie spróbuję nie zarobię swoich pierwszych stu tysięcy.. :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja zamiast firmy polecałbym gotowe spółki. Naprawdę warto. Na stronie internetowej http://spolka.org/pl/spolki-na-sprzedaz-102znajdziecie masę fajnych gotowych spółek. Oferta tej firmy jest naprawdę szeroka i jest tam sporo fajnych opcji dla firm, między innymi księgowość, która jest niezbędna do fajnego rozwoju firmy.

    OdpowiedzUsuń
  11. Muszę przyznać, że zapowiada się bardzo ciekawie :) Próbuj, są przecież spore szanse, że by Ci się udało! Ja kilka lat temu postanowiłam wykorzystać swój pomysł i okazał się strzałem w dziesiątkę :) Obecnie rozwijamy się na tyle szybko, że czeka mnie zakup oprogramowania dla większych firm (dla zainteresowanych, polecam https://ax-dynamics.com/pl/uslugi/programowanie).
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Mój pomysł na biznes to własny salon kosmetyczny. Muszę przyznać, że po ciężkich początkach z każdym miesiącem rozkręca się coraz lepiej. Mam też sprawdzonego dostawcę, firmę cosmed24.pl. Czasami mam wrażenie, że taki partner to połowa sukcesu.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja mam małą radę (z własnego doświadczenia), żeby już na samym początku wybrać dobre i sprawdzone biuro rachunkowe. Ja przez to miałam dużo problemów i niepotrzebnych stresów na początku prowadzenia działalności. Teraz mogę polecić tę firmę https://www.ifirma.pl/ceidg/wa/wypelnijCeidg. Naprawdę warto.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My w firmie zdecydowaliśmy się wdrożyć specjalne oprogramowanie ERP https://www.connecto.pl/cennik-xl/, które umożliwia nam samodzielne wypełnianie wszelkich spraw księgowo - rachunkowych. Za jego pomocą możliwe jest prowadzenie księgowości w każdej postaci, w oparciu o aktualne przepisy prawne. Dzięki licznym i skutecznym funkcjonalnościom, obsługa księgowości jest płynna oraz pozbawiona ryzyka popełnienia błędu.

      Usuń
  14. Myślę, że pomysł może się sprawdzić. Jeśli go dobrze ugryźć i zrobić może małe rozpoznanie w okolicy czego ludzie poszukują albo czego im brakuje. A jeśli chodzi o przyszłość biznesu to mogę Ci polecić system ERP - dynamics ax. Doskonale sprawdza się też w przypadku lokalnych firm.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja właśnie jestem na etapie zakładania własnej firmy i chyba zmaganie z dobrym pomysłem było najtrudniejsze. Na szczęście mam już to za sobą i teraz przystępuję do działania. Ostatnim krokiem było znalezienie zaufanej firmy do spraw księgowych. I w końcu ją mam. Podaję link do nich, gdyby ktoś był zainteresowany.

    OdpowiedzUsuń
  16. Jeśli już znajdziecie swoje pomysły na biznes i tworzycie firmy to zapewne będziecie potrzebować pieczątki. U nas wyrobienie pieczątki https://www.maxsc.com.pl trwa dosłownie chwilę i za moment wychodzicie z własną pieczątka :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Uważam, że dobrze wyposażone i właściwie zarządzane biuro to podstawa każdego prosperującego biznesu. W takim biurze powinny znaleźć się niezbędne sprzęty oraz akcesoria np. drukarka, skaner, niszczarka, a także gilotyna i trymer do papieru - https://somax.eu/47-gilotyny-i-trymery. Takie urządzenia ułatwiają gospodarowanie dokumentami, a także ich odpowiednie przygotowanie.

    OdpowiedzUsuń
  18. Od dobrego pomysłu do rozpoczęcia biznesu często jeszcze daleka droga. Niemniej jednak, jeśli opracujemy konkretny plan działania, sprawdzimy gdzie najlepiej zaciągnąć małą pożyczkę https://www.scribd.com/document/451296070/Male-pozyczki i z wytrwałością o odwagą ruszymy do działania to szybko możemy zacząć osiągać pierwsze zyski!

    OdpowiedzUsuń
  19. Jak zarobić? zdecydowanie znaleźć swoją niszę/specjalizację a następnie uruchomić sklep i działać. Ja tak zrobiłem, znalazłem specjalistę który potrafi tworzyć sklepy i zna się na marketingu https://cyberiusz.pl/sklepy-internetowe a reszta poszła z górki.

    OdpowiedzUsuń
  20. Uważam, że warto także rzucić okiem na lokal usługowy warszawa: https://asbud.com/lokale-uzytkowe/ . Lokal w stolicy to moim zdaniem bardzo dobry pomysł. Taki lokal może być też świetnym pomysłem na inwestycję.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Inne posty Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...